Handelsbetingelser

Du har 14 dages fortrydelsesret og fristen starter fra den dag du modtager varen, HUSK at kigge varen igennem for eventuelle fejl før du går i gang med arbejdet.

Varen skal returneres i samme stand, som den blev modtaget, dvs. stoffet må ikke være vasket, syet eller klippet. 

Returporto dækkes ikke.

Alle afklippede varer (stof, bånd mv.) tages ikke retur.
Der tages forbehold for udsolgte varer, prisændringer og eventuelle trykfejl. 

Betaling
Når du, i sidste trin af bestillingen, klikker på “godkend/betal”, er din ordre gennemført og modtaget hos Syhjørnet. Umiddelbart efter modtager du en Ordrebekræftelse via din mail.

Hos os kan du betale med Visa Dankort og Marstercard

Hvis ikke du har mulighed for at benytte dig af Visa Dankort eller marstercard, er du velkommen til at kontakte butikken, så der kan findes en anden løsning.
Så snart din betaling er modtaget, vil ordren blive klippet og sendt inden for Syhjørnets åbningstid.

Fragt
Fragt kun 39,00 kr. bestiller du varer for over 499,00 kr. er fragten gratis. (gælder kun forsendelser i Danmark). Vi sender med DAO, inden for 1-3 arbejdsdage. Du modtager en sms med afhentningsstedet og i hvilken periode du kan afhente pakken. Skulle du have et ønske om et specielt afhentningssted, skal du blot skrive det i kommentarfeltet på din bestilling.  

Skulle der være fejl i det fremsendte stof, bedes du straks kontakte Syhjørnet og aftale nærmere. Du vil herefter modtage en mail med en returlabel. Ved pakker der returneres uden aftale, ydes der ikke returfragt. 

Afhentes pakken ikke inden fristens udløb, vil pakken blive returneret til Syhjørnet. Ønskes pakken genfremsendt, koster det igen 39 kr. Der ydes ikke tilbagebetaling for uafhentet stof. 

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Syhjørnet. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din pakke. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af pakken til at give Syhjørnet besked om, at købet fortrydes. Der skal sendes en mail til syhjornets@gmail.com .

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det betyder at vi KUN tager metervarer retur, hvis der er fejl og mangler på stoffet (ikke fordi du fortryder købet, da det er i afklippet mål efter dit ønske).
  • Vi gør særligt opmærksom på at stof, der er klippet i, tages ikke retur. Husk derfor at kigge varen igennem for eventuelle fejl inden du klipper.

NB: Der tages forbehold for fejl, mangler og priser i tekst og på farvegengivelse på produktbilleder. Så er du i tvivl herom, så ring endelig og spørg ind til den vare du ønsker.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give besked til Syhjørnet.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til Syhjørnet. Du skal selv betale for at pakken returneres, og hæfter selv for eventuelle skader der måtte opstå under transporten.

Bemærk afklippede metervarer og bånd mv. tages ikke retur.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Fortryder du dit køb, får du dine penge tilbage medmindre varerne er undtaget (se fortrydelsesret), hvis varen er værdiforringet, fratrækkes det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalinger modtaget fra dig (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi tilbageholder betalingen indtil vi har modtaget varen. Varen skal sendes til:

 Syhjørnet
Askelundsvej 2G
3600 Frederikssund

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Syhjørnet
Askelundsvej 2G
3600 Frederikssund

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af fejlen.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Syhjørnet og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: syhjornets@gmail.com  

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte syhjornets@gmail.com

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Scroll til toppen

Nyhedsbrev

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.